تبلیغات
امنیت اطلاعات - صنعت کنونی آنتی ویروس و مشکلات آن ( مشکلات صنعت آنتی ویروس ) خلیج همیشه فارس


مكث تمپ | طراح بهترین قالب های رایگان وبلاگ و وبسایت
امروزه اینترنت به صورت زمینه ای برای فعالیتهای غیرقانونی در آمده است. کاربران خانگی ، شرکتهای کوچک و متوسط ، بنگاههای بین‌المللی و سازمان‌های دولتی ، همگی از حملات مداوم ویروس‌ها و تروجان‌ها رنج می‌برند. تاکنون در خصوص چرایی شرایط فعلی اینترنت به طور مفصل بحث شده و در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

فارغ از دردسرهایی که هر تولید کننده محصولات تولیدی با آنها روبروست چه مشکلاتی ممکن است متوجه صنعت آنتی ویروس باشد؟ همه ما می دانیم که ویروسها و راهکارهای آنتی ویروس وجود دارند. ممکن است اینگونه به نظر آید که راهکارهای آنتی ویروس برای مصرف کنندگان به صورت استاندارد و یکسان ارائه می شوند، و هر راهکار به خودی خود با راهکار دیگر متفاوت نیست. کاربران، محصول مورد نیاز خود را بر اساس طراحی، مسائل مرتبط با شیوه بازاریابی و سایر انواع دلایل غیر فنی انتخاب نمایند. بر این اساس آنتی ویروس به صورت تئوری همانند سایر کالاهای مصرفی است، همچون پودرهای لباس‌شویی، خمیرداندان ها و وسایل نقلیه.
متاسفانه (و شاید هم خوشبختانه)، مشکل اینجا نیست. کاربران اغلب یک راهکار آنتی ویروس را بواسطه ویژگیهای فنی آن انتخاب می‌کنند. کاربران به طور معمول بر این موضوع متمرکز می شوند که آیا یک راهکار بخصوص آنتی ویروس در برابر نوع ویژه ای از تهدیدات شبکه ای ایستادگی می نماید، واینکه سطح عمومی حفاظت آن چگونه است.
یک راه حل ضد ویروسی باید توانایی پشتیبانی سیستم در مقابل تمام انواع برنامه‌های مخرب را داشته باشد. راه حل ضد ویروسی بهتر باعث رضایت کاربران و مدیران شبکه خواهد شد. کسانی که تئوری زیر را درک نکند به زودی با نتایج عملی آن روبرو می‌شوند؛ بدون یک برنامه ضد ویروس خوب، هر کسی می‌تواند شروع به دزدیدن پول از حساب بانکی کاربر کند و یا ممکن است کامپیوتر به صورت دلخواه شروع به شماره گیری تلفن‌هایی نماید که باعث تعجب کاربر از افزایش ترافیک خروجی خواهد گردید. با این اوصاف، کاربران می بایست در مورد چگونگی حفاظت ارائه شده توسط برنامه های ضد ویروس اطلاع داشته باشند که بتوانند انتخابی آگاهانه انجام دهند.
فرض کنیم که برنامه ضد ویروس X ، 50 درصد تمام ویروسهای منتشر شده در اینترنت را شناسایی می کند، محصول Y، 90 درصد و محصول Z ، 9/99 درصد این میزان را. با این فرض، نتیجه انجام تعداد N حمله، حفظ سلامت کامپیوتر و یا آلودگی سیستم خواهدبود. اگر کامپیوتر 10 بار مورد حمله قرار گیرد، احتمال ناموفق بودن شناسایی برنامه مخرب توسط محصول X‌ تقریباً قطعی است؛ در محصول Y ، امکان عدم شناسایی برنامه مخرب صرفاً در حد احتمال بوده و در مورد محصول Z ، خطر بسیار کم است.
متاسفانه تعداد نسبتاً کمی از محصولات ارائه شده در فروشگاهها یا اینترنت، میزان حفاظت نزدیک به 100% را ارائه می کنند. اکثر محصولات حتی توانایی تضمین میزان 90% درصد حفاظت را نیز ندارند و همین، مشکل اساسی و امروزه صنعت ضد ویروس است.

نویسنده : یوجین کسپرسکی(Eugene Kaspersky)    منبع : بخش تحقیقات ویروس لابراتوار كسپرسكی
منبع 2 : p30software.com



 
آریان
چهارشنبه 30 شهریور 1390

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به امنیت اطلاعات - صنعت کنونی آنتی ویروس و مشکلات آن ( مشکلات صنعت آنتی ویروس ) می باشد و استفاده از مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است .
طراحی شده توسط : مكث تمپ
مکث تمپ | قالب های رایگان وبلاگ | قالب های بلاگفا | قالب های میهن بلاگ | قالب های پرشین بلاگ | قالب های بلاگ اسکای | قالب های دیتالایف | پوسته های وردپرس | ام گرافیك | M Graphic | تك پی اس دی